Opinie o Nas

Meblowe

Profil LED meblowy

 
Tradycyjne lampy wiszące i żyrandole powoli przechodzą do lamusa – ich godnym następcą jest nowoczesna taśma LED, która jest nie tylko ekologiczna, ale także daje nam mocne, jasne światło. Co więcej, taśmy LED-owe dają nam nieograniczone możliwości w aranżacji oświetlenia nie tylko w suficie, ale także w meblach. Oświetlenie meblowe to doskonały element dekoracyjny, jak również świetny patent na oświetlenie półek lub głębokich szaf.
 
Zanim jednak zamontujemy taśmę LED w naszych meblach, koniecznie musimy wybrać odpowiedni profil LED meblowy. Jest to specjalna szyna, która ma utrzymać taśmę, a także ukryć nieestetyczne elementy instalacji oświetleniowej (diody LED). Profile LED doskonale pochłaniają ciepło wydzielane przez diody, dzięki czemu światło jest lepiej rozpraszane.
 

Jaki rodzaj profilu do taśmy LED wybrać?

 
W zależności od sposobu montażu profile LED meblowe dzielą się na nawierzchniowe, które są mocowane bezpośrednio do płyty meblowej, a także wpuszczane, które wciska się w odpowiednio przygotowany otwór montażowy w płycie. Prócz tego na rynku znajdziemy profile LED narożne, nakładane (mocowane na powierzchni na płasko), a także wieńcowe, które świetnie prezentują się w szafkach wiszących. Te ostatnie mogą pełnić również funkcję efektownego uchwytu.
 
Jednym z popularniejszych modeli profili LED meblowych jest profil nabijany, który mocuje się na płycie. Wówczas zewnętrzna część profilu wypełniona jest specjalnym obrzeżem, które dopasowuje się odpowiednio do koloru mebla. Dzięki temu oświetlenie LED staje się integralną częścią naszych mebli.
 

Gdzie można umieścić profil LED meblowy?

 
Odpowiednio dobrany profil LED meblowy może stać się niepowtarzalną ozdobą niemal każdego mebla – zarówno w przestrzeniach prywatnych, jak i komercyjnych. Tego typu rozwiązanie najczęściej stosuje się w przypadku podświetlenia szafek i blatów kuchennych, a także w doświetleniu szafek narożnych. Profile LED meblowe polecane są także w podświetlaniu meblościanek oraz lad sprzedażowych w sklepach.